Bestellen bij Farnell als particulier

Door mux op donderdag 10 maart 2016 12:00 - Reacties (58)
Categorie: Techniek, Views: 17.948

Elektronica-enthousiastelingen weten dat wanneer je goede keuze wilt in onderdelen, dat je naar de grote onderdelendistributeurs moet gaan: Farnell, Digikey, Mouser, RS Components, Arrow, Futurlec, ga zo maar door. Hier heb je keuze uit honderdduizenden verschillende onderdelen tegen groothandelsprijzen. Helaas zoals met alle groothandels kun je hier alleen bestellen als je een bedrijfsaccount hebt. Hier breng ik nu verandering in

Belangrijk: Mijn bestelservice is sinds het schrijven van deze blogs verhuisd naar Muxtronics.


Achtergrond

Particulieren kunnen bij de meeste distributeurs helemaal niets bestellen; je hebt hoe dan ook een bedrijf nodig om een account te kunnen maken. Farnell is een uitzondering, in dat ze particuliere en éénmalige bestellingen vanaf 50 euro ook toestaan. Hieraan zijn ook verzend- en administratiekosten van €8 gebonden. Dat is een beetje jammer als je maar een paar onderdeeltjes nodig hebt.

Er zijn natuurlijk een hoop gewone webshops waar je wel als particulier onderdelen kunt bestellen; ElektronicaOnderdelenOnline (voorheen Dick Best) is één van de beste in Nederland. Helaas hebben deze sites lang niet het assortiment dat de distributeurs hebben, en het assortiment is vaak slecht gedocumenteerd en sterk verouderd. Met andere woorden; je wordt als elektro-hobbyist behoorlijk beperkt door het gebrek aan een consumententak van de grote distributeurs.

Ik bied al langere tijd op aanvraag de mogelijkheid aan dat mensen onderdelen meebestellen bij mij; sommige mensen in de EL-Kroeg hebben hier al gebruik van gemaakt. Dit kost mij echter ook tijd, en de laatste paar maanden heb ik veel van deze vragen gekregen. Mijn time management zei dat ik best wat tijd kon besparen door dit te automatiseren. Daarom ben ik maar een dienst begonnen:


Bestelbijfarnell.nl

http://static.tweakers.net/ext/f/rSWNspCIMFQG0BU2iptc6r94/full.jpg

De website bestelbijfarnell.nl is niet veel meer dan een makkelijk te typen homepage; het enige wat je er kunt vinden is een standaard responsive hamburger-website met één knop die je naar de échte website brengt; de efficient electronics farnell bestelchecker.

Dit is een script dat ik inmiddels 5 jaar geleden voor mijn eigen interne gebruik heb geschreven en door de jaren heen heb aangepast naarmate Farnell's website veranderde. In dit script kun je Farnell-bestelnummers en aantallen invoeren, waarna het script automatisch dit onderdeel opzoekt in de database van Farnell. Zo weet je zeker dat het onderdeel op dit moment voorradig is, want niet-voorradige onderdelen kunnen er soms maanden over doen om aangevuld te worden.

Als je klaar bent met het samenstellen van je bestellijst word je doorgestuurd naar een pagina waar je je verzendadres/e-mail moet invullen en eventuele opmerkingen kunt toevoegen aan de bestelling. Al deze informatie wordt dan naar mij gestuurd in een e-mail. Dit is hoe ver de automatisering gaat.

Ik maak vervolgens een digitale proforma factuur op die je direct moet betalen. Zodra ik het geld binnen heb plaats ik de bestelling bij Farnell onder mijn eigen bedrijfsaccount en laat ik het naar jouw adres versturen.


Kosten en... waarom?

Voor deze dienst vraag ik €2,42 (=€2 excl. BTW). Dit om twee redenen; allereerst kost het mij tijd, wat ik al niet genoeg heb (ik loop achter op meerdere lopende projecten, inclusief MADPSU). Ook maak ik beperkte kosten voor mijn administratie en het onderhouden van de website; ca. €15/jr. Op deze manier worden mijn marginale kosten net aan gecompenseerd. Ik verwacht niet meer dan enkele tientallen bestellingen per jaar; dit is geen massaal grote dienst.

Ik begrijp dat het alsnog vervelend is om €2,42 extra te moeten betalen als je alleen maar één MOSFET van 40 cent nodig hebt. Zeker voor de jongere hobbyisten kan ik me voorstellen dat dit alsnog een extra drempel is. In dat geval zou ik aanraden om bij andere mensen in de EL-Kroeg of op Circuitsonline.nl te vragen of je iets mag meebestellen.

De voornaamste reden dat ik dit doe, is omdat ik weet hoe vervelend de situatie is voor iemand zonder bedrijf, maar met een (beginnende) elektronica-hobby. Dit is voornamelijk een dienst voor de hobby-elektronicacommunity.

Daarnaast ben ik volgens mijn klok in de afgelopen 3 maanden ruim 2 uur bezig geweest met het antwoorden op en verwerken van een klein dozijn van deze aanvragen. Met deze website kost het hele traject me nog maar 2-3 minuten per bestelling, wat betekent dat ik de tijdsinvestering er deze maand waarschijnlijk al uit heb. Dit soort dingen is waar automatisering voor is uitgevonden!


En Digikey dan? en...?

Ik heb in beperkte mate ook een backend voor Digikey en RS Components, maar gezien ik deze websites alleen als second supplier gebruik zien die nauwelijks gebruik en is de functionaliteit niet voldoende. Indien er veel vraag is - of als iemand mij wil helpen met het bouwen van tools - kan ik hiervoor ook diensten aanbieden. Dit heeft voorlopig echter geen prioriteit. Als je het niet bij Farnell kunt vinden, is het waarschijnlijk ook wel héél erg nichespul.


Juridische zaken, etc.

Je doet in principe direct zaken met mij: je betaalt mij en ik zorg voor een levering. Als er dus iets mis is met de levering, ben ik aansprakelijk. Ik ben niet aansprakelijk voor gevolgschade of overmacht. Je krijgt wel gewoon een (btw-)factuur, dus deze dienst is ook geschikt voor bedrijven die een éénmalige bestelling willen doen zonder account.

Omdat dit een kleinschalige dienst is, kan ik niet echt dingen doen als een thuiswinkel-keurmerk of in andere consumentenbeschermingen voorzien.

Ik heb verder ook geen ervaring met het voeren van een webwinkel, of... grafisch ontwerp of wat dan ook. Als je je heel erg stoort aan iets op de website of een bug vindt, dan hoor ik dit graag. Mijn contactinformatie is op de website te vinden.

Volgende: [Video] Quantum Tunnelling Composites (022) - PowerElectronicsBlog (reupload) 03-'16 [Video] Quantum Tunnelling Composites (022) - PowerElectronicsBlog (reupload)
Volgende: [Video] Dealextreme 5V charger teardown & test (021) - PowerElectronicsBlog 03-'16 [Video] Dealextreme 5V charger teardown & test (021) - PowerElectronicsBlog

Reacties


Door Tweakers user nescafe, donderdag 10 maart 2016 12:20

"Voor deze service rekenen wij €2 extra bovenop het orderbedrag bij Farnell incl. BTW"

Dat zou dan toch juist "excl. BTW" moeten zijn? :)

Door Tweakers user mux, donderdag 10 maart 2016 12:23

Totaal over het hoofd gezien. Je hebt helemaal gelijk, ik heb het direct gefikst.

Door Tweakers user Luuk1983, donderdag 10 maart 2016 12:23

Leuk initiatief. Even over dat juridische, zorg er wel voor dat je dit goed afdekt. Zoals je zelf aangeeft is het kleinschalig en doe je het vooral om mensen te helpen. Maar onderschat niet de kosten van support, van mensen die gaan mailen met vragen, problemen met componenten, DOA, garantie, betalingen die niet goed gaan, annuleringen etc. En wat als ineens iemand voor 10.000 euro besteld? Of als ineens blijkt dat je 10 bestellingen per dag te verwerken krijgt?

Vind Farnell het goed dat je op deze manier werkt? Schend je hun algemene voorwaarden nu niet?

Dit is natuurlijk niet om je af te schrikken, maar je gewoon even aan het denken te zetten over de kosten, het bedrag dat je vraagt en simpelweg dat je over bepaalde dingen even nadenkt (voor zover je dat natuurlijk niet gedaan hebt). Verder kan ik je initiatief alleen maar toejuichen! :)

[Reactie gewijzigd op donderdag 10 maart 2016 12:24]


Door Tweakers user mux, donderdag 10 maart 2016 12:46

Ik heb al zoveel ervaring met farnell-bestellingen en dergelijke, daar laat ik me niet door afschrikken.

'Te populair' is een luxeprobleem; voor die gevallen zijn stagiairs ontworpen :D

En het lijkt me een puur fictieve situatie dat iemand voor 10k€ bestelt. Er is geen reden om dat via een omweg te doen. Die mensen bestellen gewoon direct bij Farnell.

Farnell's voorwaarden lijken dit gebruik, ook in de intentie van hun voorwaarden, niet tegen te houden. Ik heb dit samen met mijn jurist doorgekeken, maar als andere mensen hier iets anders over denken laat ik me natuurlijk graag informeren via de comments :) Sowieso is alle commentaar welkom.

Door Jeroen, donderdag 10 maart 2016 12:47

Ik heb net voor de gein een testje gedaan, alleen de berekening van de stuksprijs gaat niet helemaal goed (in jouw nadeel). Als je bijvoorbeeld 10 x artikel 2144556 besteld wordt de prijs berekend voor 25+ artikelen. Hierdoor ga jij 2,63 euro per artikel de mist in.

Just to let you know.

Door Tweakers user mux, donderdag 10 maart 2016 12:54

Dat is precies waarom ik de backend niet verder automatiseer; op deze manier beperk ik de schade van m'n eigen crappy code.

Ik zal die bug ook eens pletten...

edit: volgens mij is hij gefikst.

[Reactie gewijzigd op donderdag 10 maart 2016 12:58]



Door Tweakers user QinX, donderdag 10 maart 2016 15:00

Je kunt bij Mouser ook als particulier bestellen. Tenminste je hebt geen BTW of KvK nodig.

Door Tweakers user mux, donderdag 10 maart 2016 15:10

Mouser is nog erger dan de rest; daar betaal je €20 verzendkosten ongeacht je orderbedrag, en dat loopt hoger op bij zware pakketten. Het moet dan ook altijd vanuit de VS komen.

Door Tweakers user QinX, donderdag 10 maart 2016 16:46

Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je besteld. Ik heb nu 2x bij Mouser besteld en geen verzendkosten betaald, ik zorgde alleen dat de bestelkosten boven de €50 uit kwamen.
Gratis verzending voor de meeste bestellingen boven € 50 (EUR)

Door Tweakers user mux, donderdag 10 maart 2016 17:17

Oeh, hebben ze nu ook gratis verzending boven 50 euro? Dat was een hele lange tijd niet zo, en de reden dat ik ze niet meer als second supplier had. In dat geval moet ik m'n backend uitbreiden naar Mouser :)

Door Tweakers user Damic, donderdag 10 maart 2016 19:23

Huhu ik was me al aan't afvragen of Mouser hun voorwaarden hadden veranderd. HEt nadeel van Mouser is dat ze binnen de 5 (werk) dagen leveren (meestal komt het van de US of A). Terwijl Farnell de volgende dag.

Door Tweakers user Sterk1, donderdag 10 maart 2016 19:51

super
waarschijnlijk binnenkort klant bij je :)

Door Tweakers user Houtenklaas, donderdag 10 maart 2016 20:13

Geen idee of ik je ooit ga "gebruiken", maar je hebt een plekje in de snelkoppelingen gekregen :)

[Reactie gewijzigd op donderdag 10 maart 2016 20:14]


Door Tweakers user SkullboyNL, donderdag 10 maart 2016 21:59

Leuk bedacht. Hier ga ik zeker gebruik van maken. Alvast bedankt.

Door Tweakers user hackerhater, vrijdag 11 maart 2016 09:44

Ik raad je wel ten zeerste aan Farnell toestemming te vragen, want je wordt effectief een reseller van ze.
En het is wel zo handig als ze je op de hoogte houden als de spullen veranderen aan hun kant.

Door Tweakers user Joepla, vrijdag 11 maart 2016 10:28

Goed bezig! En dat ook nog voor een schappelijke prijs, hulde!

Door Tweakers user mux, vrijdag 11 maart 2016 10:33

hackerhater schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 09:44:
Ik raad je wel ten zeerste aan Farnell toestemming te vragen, want je wordt effectief een reseller van ze.
En het is wel zo handig als ze je op de hoogte houden als de spullen veranderen aan hun kant.
In principe neem ik een 'wat niet weet, wat niet deert'-houding aan; ik heb meerdere keren hierover gesproken met m'n accountmanager en het kan ze niet bijzonder veel schelen of een component naar mijn adres of naar een alternatief adres wordt verzonden; vanuit Farnell maakt het geen verschil.

Qua reseller zijn: er zijn hier vele precedenten, o.a. mijnprintplaat, HEC en electroshop.be.

Wederom: het gaat hier om een micro-onderneming. Sinds ik de website ben gestart zijn er al zoveel orders geweest:

0.

En ik verwacht niet dat dat significant gaat veranderen in de komende week :P

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 maart 2016 10:39]


Door Tweakers user Flake, vrijdag 11 maart 2016 11:22

Welke inkoop condities heb je bij Farnell? Hoeveel omzet doe je daar op jaarbasis?

Door Tweakers user mux, vrijdag 11 maart 2016 12:08

Ik heb een standaard handelsaccount; 3-10k per jaar, geen standaardkorting.

Door Tweakers user MMaI, vrijdag 11 maart 2016 13:55

als je slechts één onderdeeltje wil bestellen zou ik bij http://elektronica-online.nl/ bestellen. Die sturen het dan via de briefpost toe

Door Tweakers user BlauwKeut, vrijdag 11 maart 2016 14:54

Ha, geweldig initiatief dit! Heb nog een paar exotische dingen nodig die niet bij 'particuliere' electronicashops als bv Reichelt te krijgen zijn...

In de bookmarks dus :) Kan zijn dat je binnenkort van mij toch een bestelling ziet passeren...

Door Tweakers user ItsValium, vrijdag 11 maart 2016 15:04

Mocht je interesse hebben, ik ben een fan van je projectjes en als ik kan bijdragen met een hostingaccountje op mijn platformen als 'sponsoring', stuur maar een PM mocht je dit aanspreken

Door Tweakers user jhead22, vrijdag 11 maart 2016 15:40

Geweldig initiatief! Super!
Ik denk dat ik zeker gebruik van je dienst ga maken.

Andere tip: Bij bepaalde fabrikanten kan je soms gratis samples krijgen.
Zo had ik een bepaalde mosfet nodig. Deze kosten bij conrad E 5,-. Bij andere Webshops E 10,-. Uiteindelijk gratis samples aangevraagd en binnen een week waren deze binnen uit de USA. Kostprijs van die dingen: E 0,22 :)

Als test 2 condensatortjes toegevoegd. Ik krijg dan de foutmelding dat er niet voldoende voorraad is, terwijl er een paar duizend in voorraad staan :)
Product: 2218626 aantal 2.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 maart 2016 15:45]


Door Tweakers user mux, vrijdag 11 maart 2016 16:22

MMaI schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 13:55:
als je slechts één onderdeeltje wil bestellen zou ik bij http://elektronica-online.nl/ bestellen. Die sturen het dan via de briefpost toe
Ook van wat ik hoor een prima toko, heel vergelijkbaar met dick best. Maar zoals gezegd onvergelijkbaar met de keuzevrijheid die Farnell en andere distro's geven.
ItsValium schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:04:
Mocht je interesse hebben, ik ben een fan van je projectjes en als ik kan bijdragen met een hostingaccountje op mijn platformen als 'sponsoring', stuur maar een PM mocht je dit aanspreken
Da's heel aardig van je, maar ik heb al onbeperkte hosting voor een schappelijke prijs via een oud-werkgever. Alsnog bedankt :)
jhead22 schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:40:
Als test 2 condensatortjes toegevoegd. Ik krijg dan de foutmelding dat er niet voldoende voorraad is, terwijl er een paar duizend in voorraad staan :)
Product: 2218626 aantal 2.
Haha... da's een grappige fout: mijn script interpreteert 1.084 (als in: éénduizend vierentachtig) als 1,084 (één komma nul acht vier). Ik zal 't eens fiksen. Bedankt voor de bugreport.

Door Squantor, vrijdag 11 maart 2016 17:21

Ik probeer een bestellingkje te doen maar als ik bv 2215174 3 stuks wil, zie ik de item prijs wel geupdate maar de totaalprijs blijft 2.42. Bugje?

Best wel veel trailing zeroes met een 1 op het einde van de item totaalprijs, misschien een oorzaak?

Door Tweakers user mux, vrijdag 11 maart 2016 17:30

Hm, dat is vreemd. Als ik dat probeer, werkt het wel. Gebruik je Chrome? Kun je developer tools aanzetten en zeggen of er in de tab 'Console' een javascript-fout verschijnt? En kun je dan vertellen wat dat is en op welke regel die komt?

Anders: kun je exact de stappen doorlopen die je hebt gedaan om tot deze bug te komen? Als ik alleen dat onderdeel toevoeg krijg ik namelijk wél het correcte totaalbedrag te zien.

Edit: ik denk dat ik de bug gevonden heb; had te maken met een bug bij het verwijderen van bestelregels. Ook heb ik de eindeloze hoeveelheid nullen bij sommige subtotalen gefikst :) Dat was puur cosmetisch. Floating point-getallen...

[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 maart 2016 17:36]


Door Tweakers user madbwr, vrijdag 11 maart 2016 17:32

Top service 🙂

Geen idee of ik hem nodig heb maar heb hem opgeslagen (je weet natuurlijk maar nooit)

Arwin

Door Tweakers user Squantmuts, vrijdag 11 maart 2016 22:43

@mux:

Dat was hem, ik ga het eens binnenkort eens proberen. Ga het wel afleveren bij de parcel4me in plaats van thuis, anders krijg je dat gedoe met niet thuis.

Top service dat je dit maakt, voor lastig te verkrijgen spul ben ik op digikey aangewezen (mouser heeft geen linear technology componenten). Dit scheelt altijd de naheffing.

Hoe ga je om met componenten die uit de VS komen (25 euro extra kosten)?

Door Tweakers user mux, vrijdag 11 maart 2016 22:57

Die extra verzendkosten worden gewoon doorgerekend. Als je een component uit de VS probeert te bestellen, geeft het script je daarover ook een waarschuwing.


Door Tweakers user mux, zaterdag 12 maart 2016 19:34

Nice, ik heb er ook even gereageerd. Ik kom er maar zelden, maar toch even goed om m'n kop te laten zien.

Door Tweakers user toeschouwer, zaterdag 12 maart 2016 20:12

tme.eu

gewoon met paypal betalen voor iedereen.

Door Tweakers user analog_, zondag 13 maart 2016 13:15

github je code voor een lagere dev-kost?

Door Tweakers user mux, zondag 13 maart 2016 13:20

Bitbucket: https://bitbucket.org/emi...bestel-bij-farnell/issues

Maar de code is niet openbaar (voorlopig).

Door Tweakers user ReLexEd, maandag 14 maart 2016 11:04

Scriptje heeft nog wat 'hikjes':
farnellbestelchecker.html:82 Uncaught ReferenceError: responsearr is not defined
Bij het toevoegen van 10x 2144556

Zie trouwens ook dat je de scraper exposed hebt aan de buitenwereld...
Zou je die niet beter via cURL op de achtergrond kunnen laten lopen?
Als er nu een scriptkiddie besluit om een lusje los te laten op de artikelnummers, ben jij het bokje naar alle waarschijnlijkheid.
En door die scraper op de achtergrond te laten werken, kun je zelfs nog besluiten om de response-data te cachen in je eigen database, zodat je minder calls hoeft te doen op de lange termijn.

Just my 2 cents!

Leuk initiatief, ben zelf verre van een techneut op dit vlak, maar toch eventjes gekeken :-)

Door Tweakers user mux, maandag 14 maart 2016 11:19

Bedankt voor de bugreport! (je kunt hiervoor ook de bugreport-link gebruiken rechtsboven op de pagina)

Je hebt gelijk; met het oog op het debuggen heb ik de scraper publiek gehouden, maar ik zal hem maar eens source-limiten ofzo.

Door Tweakers user JOK, dinsdag 15 maart 2016 08:01

Ik probeer ook een bestelling te doen maar blijf hangen in het 'bezig met ophalen van data' bericht. Het lijkt fout te gaan bij 2426226 10x. Andere producten gaan wel goed.

Door Tweakers user mux, dinsdag 15 maart 2016 08:14

Gefikst. Het is een probleem met producten die wachten op voorraad. Bedankt voor de bugreport!

[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 maart 2016 08:14]


Door Tweakers user JOK, dinsdag 15 maart 2016 09:22

Dat is snel! Dank je.

Door Tweakers user DJ Wildplasser, donderdag 17 maart 2016 20:59

Ik wil ook graag wat bestellen, maar hij geeft aan dat product 2503059 niet op voorraad is, op de site van Farnell wel.

Door Tweakers user mux, donderdag 17 maart 2016 21:01

bedankt voor de bugmelding... ik kijk er direct naar.

Edit: het werkt nu weer

[Reactie gewijzigd op donderdag 17 maart 2016 21:12]


Door Tweakers user Tom-Z, zondag 3 april 2016 22:04

Leuk initiatief. Even een opmerking waar je misschien problemen mee kan voorkomen:
Voor deze service rekenen wij €2 excl. BTW
Je moet het bedrag incl. BTW geven, het is namelijk een oneerlijke handelspraktijk de incl. BTW-prijs niet te vermelden.

Door Tweakers user mux, zondag 3 april 2016 22:58

Bedankt, fixed!

Door Dirck, woensdag 25 mei 2016 18:28

Erg goed initiatief! ben erg tevreden met m'n gedane bestelling, simpel, snel en effectief!

Door Tweakers user mux, woensdag 25 mei 2016 19:41

Graag gedaan :)

Door Tweakers user mcDavid, zaterdag 4 juni 2016 15:00

Mijn ouders zijn blij met hun gerepareerde TL-armatuurtje dankzij deze service! d:)b Een stuk prettiger dan hoe ik het vroeger deed: onderdeeltjes van shady kwaliteit bestellen op eBay met lange levertijd.
mux schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 12:46:
En het lijkt me een puur fictieve situatie dat iemand voor 10k€ bestelt. Er is geen reden om dat via een omweg te doen. Die mensen bestellen gewoon direct bij Farnell.
Zou hier toch mee oppassen. Misschien is het een beetje vergezocht, maar als iemand je wat zou willen flikken, zou die voor honderden euro's spullen kunnen bestellen en terugsturen onder de WKOA.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 4 juni 2016 15:01]


Door Tweakers user mux, zaterdag 4 juni 2016 15:11

Grappig genoeg, het is al een keer gebeurd :P Maar we hebben het onderling voor elkaar gekregen.

Door Tweakers user osteenbergen, woensdag 2 november 2016 12:27

Heb net als particulier bij Farnell besteld en het product is gewoon aangekomen.

Op de website krijg je bij register een melding dat je niet mag registreren, maar kennelijk werkt deze feature niet als je op een mobiel zit.

Bij het bestellen moet je wel akkoord gaan met de voorwaarden, waar een tekst bij staat dat je niet particulier bent, maar geen vragen voor welk bedrijf je besteld.

Al zal ik volgende keer misschien wel via mux bestellen, aangezien ik wat meer dekking qua voorwaarden heb.

Door Tweakers user mux, woensdag 2 november 2016 13:04

He, da's grappig. Dat ga ik ook eens proberen :)

Door Tweakers user Aapenootjes, zondag 4 december 2016 22:12

Ik heb op die manier ook een account aangemaakt en een bestelling geplaats
osteenbergen schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:27:
Heb net als particulier bij Farnell besteld en het product is gewoon aangekomen.

Op de website krijg je bij register een melding dat je niet mag registreren, maar kennelijk werkt deze feature niet als je op een mobiel zit.

Bij het bestellen moet je wel akkoord gaan met de voorwaarden, waar een tekst bij staat dat je niet particulier bent, maar geen vragen voor welk bedrijf je besteld.

Al zal ik volgende keer misschien wel via mux bestellen, aangezien ik wat meer dekking qua voorwaarden heb.
Ik heb op die manier ook een account aangemaakt en een bestelling geplaatst. Maar helaas kreeg ik al vrij snel een mailtje dat ze mijn bestelling niet gingen behandelen aangezien ik particulier ben.

Ik vraag mij af waarom de website van Farnell de optie dan überhaupt nog bied om als particulier de bestelling te plaatsen.

Door Tweakers user govie, woensdag 19 september 2018 15:19

Hoi Mux, heb je ook eenzelfde service voor mouser toevallig? Veel componenten/fabrikaten heeft farnell niet die ik graag zou willen maar mouser weer wel.

Groet, govie

Door Tweakers user mux, woensdag 19 september 2018 20:42

Er zijn te weinig mensen die geïnteresseerd zijn in Mouser-bestellingen. Als je heel lief vraagt kan ik het buitenom wel voor je regelen, maar dat kost me relatief veel tijd dus ik doe het liever niet en masse.

Door Tweakers user govie, donderdag 20 september 2018 12:31

Bedankt Mux voor het aanbod, maar het hoeft voorlopig niet meer.

Ik heb besloten mijn versterkerproject in de ijskast te stoppen voorlopig, ook deels omdat behuizingen+audiocondensatoren ook duur zijn en als je dan alles bij elkaar optelt dan is het eigenlijk gewoon niet waard voor een simpele stereoversterker. Ik stop dat budget liever in zelf ontworpen speakers waar ik minder dure electronica voor nodig heb en wss meer plezier uithaal qua luisterervaring.

Toch bedankt en het is een mooie bestelservice.

Door Tweakers user mux, donderdag 20 september 2018 12:51

helemaal goed hoor, veel plezier en hoe dan ook bedankt voor de interesse.

Door Roger, woensdag 26 december 2018 17:33

Hoi Mux,

Wat een geweldig idee!
Nu ben ik zeker van plan in de toekomst gebruik te maken van de Farnell service, maar voor het moment zou mijn bestelling zo'n 40% goedkoper uitpakken bij RS.
Zou jij mij hiermee alsjeblieft een plezier willen doen en me hier uit de brand willen helpen?

Overigens ben ik bereid je te helpen met verdere implementatie van scrapers en/of API implementaties.

Neem maar even contact op via email voor verdere details.
Bedankt alvast!

Door Roger, zaterdag 12 januari 2019 20:28

Hoi Mux,
Helaas heb ik nog niets van je gehoord. Ben je nog wel actief op dit blog? Of zou ik per ongelijk een typefout in mijn e-mailadres hebben gemaakt.... :O

Door Tweakers user mux, zondag 13 januari 2019 10:57

Ah, ik dacht dat je iemand was die in de tussentijd al had gemaild :) nee, momenteel neem ik even geen aparte bestellingen aan, ik ben te druk om aangepaste bestellingen te doen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn. Via deze link kun je inloggen als je al geregistreerd bent. Indien je nog geen account hebt kun je er hier één aanmaken.